Monday, December 23, 2013

permulaan terakhir

Assalamualaikum . 


dah sebulan semester 6 , tapi aku still tak update blog ni . budak busy boohhh . yes, aku Nur Diyana Azhari tengah menempuh semester 6 atau part 6 untuk Diploma in Interior Design . tup tap tup tap dah sebulan masa berjalan untuk semester akhir . lagi 3 bulan untuk kitorang ber gather2 :'O this is sad man ! this is sad !!!!



masa part 1 !!!!!! aku dengan Siti , Ayun,  Nizam . apa ? aku kurus ? terima kasih !!!!


ni nizam . dah besar panjang dah . bukan setakat panjang , makin lebar pun ada aku rasa.  boleh kata hampir tiap tiap sem pergi trip aku duduk dengan dia . gambar kiri masa part 4 . masa part lain dia tak pernah nak begambar dengan aku . part 6 dah takda trip .trip ke site masing masing , sendiri tanggung . part 6 dia dah nampak fatherly . papa nizam . hahaha . nak junior panggil dia "abang AM" . heh =.=  bajet !!



so bila dah final sem, memang final project la cerita dia . cerita dia okay. bukan cerita engkau . 


dan ini workstation aku . kalau boleh, aku nak letak lampu liplapliplap. tapi aku takut juling pulak mata aku bila da hadap lampu tu sampai habis sem . so aku terpaksa batalkan niat . 






ni hari 1st masuk studio . semua orang gelabah nak cop cop meja . nak duduk tepi tingkap la belakang2 la , hujung2 la . apa la . malangnya sebelah aku Yaya . 1st time duduk sebelah dia , baru aku tahu dia suka gelak macam aku . =.='  tempat dia yang ada beg kuning tu . dalam 1 cube ni ada 4 orang . aku, yaya, tasha dengan budak puaka (bella) . 





warming up project . . . . . 

ni untuk project furniture . bak kata lecturer , ramai yang ingat project ni pakai barang recycle . yang ramai tak ingatnyaaa ....project ni memang lecturer suruh pakai corrugated board . untuk test kita boleh tak buat furniture pakai board kotak tu sekukuh yang boleh sampai orang pun dapat duduk . ramai yang takut nak duduk . terasa diri tu berat sangat gamaknyaaa  :D



housemates .....
untuk part 6 ni aku duduk luar . kira Non-resident la untuk UiTM . kolej meng-anaktirikan aku . :'O takpa takpa . at least aku dah duduk situ 4 semester . 



FALIL : orang pertama yang aku tegur . jalan sama sama lepas balik dari MDS , tanya tinggal mana , dan dapat tahu dia orang kampung aku . nenek dia dengan nenek aku suka tukar tukar lauk . okay, itu propa . kalau duduk dengan dia aku tak stop gelak . lawak dia vangang . 

AYUN :  budak pendek tapi ego tinggi . antara yang terapat dengan aku dari part 1 . pergi mana mana pun nak sama . sampai ada senior aku pun comment dekat insta yang kitorang dari part 1 - part 6 asik bekepit . tapi biasa la lumrah berkawan , benda kecik pun gadoh gadoh tu ada . tapi tetap ku sayang kau . 

DAYANG : dari sabah . jujurnya aku dari part 1 sampai part 5 boleh kira dengan sebelah tangan berapa kali aku sembang dengan dia . aku susah nak ngam dengan dia . dia pernah buat aku badmood sebab dia tukar lagu masa karaoke , time tu aku tengah nyanyi la gila . tapi bila da duduk sebumbung , boleh biul kepala hutakss aku . best jugak sebenarnya . 



dah la . penat puji diorang =..=  nak puji orang lain pulak .




AAP 117 6A . itu nama kelas . 
DUDUK : nizam , syahril , tasha , mirul , tirah , yaya , ayun , falil
TENGAH : dayang , ayu , farhi , nana , alya , fika , baina , bella , noly , yasmin
BELAKANG : wandi , naim , EG , lan , zik , zariq , faiz , fadir , azri 


gambar ni tak proper lagi . amik saja saja . sedih woi . serius wa tak tipu . semua dah besar panjang . 3 tahun ni sekejap je doee . makin handsome , makin cantik . paling tak tahan , yang kurus makin tembam, macam aku . t-____-t kalau orang tanya kenapa makin tembam , aku mampu jawab "alaa . takdiiirrr . nak buat macamana" . 






kesian aku duduk hujung . tapi takpa . ada miley cyrus sebelah aku  :'3




21/12/2013 happy birthday Alya

8:28 PM . 


nizam: heloo. weyh kau tengah buat apa ? nak pergi makan tak ? 
aku: ermmm jap . weyh korang nak g makan tak ? nizam ajak . (ckp dgn tasha , falil,dayang)

tasha/falil : malam ni birthday alya . kita buat surprise jom . 


plan last minute . sumpah kelaka . falil bawak alya dengan tasha masuk campus untuk diorang amik barang . alya tanya "korang taknak ikut ke? n aku jawab "taknak lah ! buat apa aku nak ikut." aku dengan dayang kononnya tunggu kat rumah , padahal lepas diorang chow , aku n dayang kelam kabut siap siap, n nizam dengan zariq amik . time tu la baru nak plan bagai . 



sementara tunggu . bosan gila . baru pukul 9 lebih . aku kena marah , kena bebel dengan nizam sebab tak reti duduk diam katanya :( hmmmpphh







bila diorang sampai tempat makan tu , alya sentap . "TADI AKU AJAK TAKNAK JOIN. NI KORANG KELUAR TAK CAKAP PUN KAN?" aku nak tegelak . nasib baik cerebrum aku dapat kawal perasaan aku dari gelak . pheww ~~





dah habis makan , masa ada lagi sejam lebih , n kitorang gerak ke tasik UTP . amik angin . 










lepas tu aku cuba untuk tarik tasha keluar balik dari gambar . tapi ...... aku yang keluar T__T sedihnya hidup 









 dan tepat pukul 12 , kitorang nyanyi untuk ALYA ! selamat hari jadi budak kecik !!! <3 

dia cakap ni 1st time dia dapat surprise party yang tak berapa nak party ni dalam hidup dia . dia ni umur je 20 , perangai macam 12 . semoga alya dapat la wish dia nak jadi tinggi . dia marah kitorang sebab tak suruh dia pakai mekap . LOL . ini surprise alya . tumbuk kang . harap kau seronok walaupun buat kecik2 je untuk kau . 





n balik rumah , masing masing penat . esoknya nak balik KL . nak balik pukul 8 asalnya . tapi bangun lambat . lepas tu kena maki :'O "bongoookk . pergi la mandi sekarang . haaa" . aku taknak cakap siapa yang maki tu tapi harap dia baca . LOL





1st time konvoi dari perak sampai KL . kanak kanak 93 sudah besar . wuuuuu . sepatutnya lecturer tak bagi kitorang balik . kerja banyak betingkek2 . tak sedar diri nak baliik jugak . 



tapi ada 2,3 gambar dalam entry ni aku curik dari tasahhhh . sorry ya pak ya . aku tahu dia tak marah . sebab kesalahan dia lagi besar . dia siku mata aku masa tidur . dah la keding . situ tajam . nasib baik mata aku ada besi . 





tapi marah aku hilang bila tengok gambar ni . dia  bagi hadiah kat aku dengan nizam  . macam love letter la gituuu . tapi dia yang menangis . tak faham . okay ....dah nampak kan double chin aku ? boleh diam la kut sekarang . :'O 




kalau boleh semester akhir ni aku nak amik bejuta juta gambar dengan diorang . setiap gambar ada cerita , setiap cerita ada makna . 






Nur Diyana Azhari

No comments:

Post a Comment